La classe ja està decorada amb motius de la tardor. Els/les alumnes van gaudir pintant amb témperes fulles d'arbres fent servir colors característics de la tardor.
També han portat fotos d'alguns fruits de la tardor i el resultat ha estat un mural bastant complet situat al costat d'unes castanyeres molt al·legres que decoren l'entrada de l'aula de primer.
Hem après una poesia de tardor i la vam copiar amb la nostra millor cal·ligrafia per penjar-les a la classe.
.
| | | | |
LA TARDOR
Els arbres es muden
de roig i de groc ,
les fulles tremolen
sota un sol de foc.
El vent les fa caure,
les duu fins al port.
Quan surtis de casa,
trepitja-les fort!
les mosques s´amague,
l´hivern és a prop.
Les flors espantades
es tanquen de cop.
Bofill, F.; A.; Serrat, F. |
Els nens i nenes de primer han pintat les escenes del conte de "Castanyes amb banyes" i se l'enduran a casa.
A l'aula d'informàtica hem treballat el conte de "
La castanyera" i hem jugat a vestir-la a més de treballar el bosc a la tardor des del JClic
http://clic.xtec.cat/db/jclicApplet.jsp?project=http://clic.xtec.cat/projects/bosc/jclic/bosc.jclic.zip&lang=ca&title=El+bosc+a+la+tardor
També hem cantat i ballat a música algunes cançons relacionades amb el tema, la preferida ha estat "
Marrameu" sobretot per allò del pica ben fort!
Des de l'àrea d'anglès ens hen apropat a la festa de Hallowen, coneguent algunes tradicions i pintants uns dibuixos TERRORÍIFICS!!!!
Però sens dubte el moment més esperat pels alumnes és la sortida del 29 d'octubre a Can Ribas per celebrar la festa de La Castanyada amb la senyora castanyera i els monitors que ens ensenyen a fer panallets i ens expliquen coses sobre el bosc.
http://www.canribascasadecolonies.cat/